1. Visie op klachten Bij DYZO streven we naar een warme, respectvolle en professionele ondersteuning van
ondernemers in moeilijkheden. 2. Wie kan een klacht indienen? Elke ondernemer of betrokkene die gebruikmaakt van onze diensten kan een klacht indienen. 3. Wat verstaan we onder een klacht? Een klacht is elke uiting van ontevredenheid over de wijze waarop DYZO haar dienstverlening
heeft uitgevoerd, zowel op inhoudelijk, organisatorisch als communicatief vlak. 4. Hoe kan iemand een klacht indienen? • Mondeling: tijdens een gesprek met de begeleider of via de algemene permanentie. Een schriftelijke klacht moet minimaal de volgende gegevens bevatten: 5. Verloop van de behandeling • Ontvangstbevestiging: DYZO bevestigt binnen 5 werkdagen de ontvangst van de klacht. 6. Mogelijke uitkomsten • Verduidelijking van de situatie 7. Vertrouwelijkheid en respect Alle klachten worden met de grootste zorgvuldigheid en vertrouwelijkheid behandeld. 8. Registratie en opvolging DYZO registreert elke klacht anoniem in een klachtenregister.
Toch kan het gebeuren dat iemand niet tevreden is over onze
dienstverlening. DYZO ziet klachten als een kans om te leren en onze werking te verbeteren.
• Schriftelijk: via het contactformulier onderaan deze pagina.
o Naam en contactgegevens van de klager
o Omschrijving van de klacht
o Datum en betrokken medewerker(s) of afdeling
• Onderzoek: De klacht wordt onderzocht door de directie of een aangeduide
klachtenbehandelaar die niet betrokken was bij het dossier.
• Reactie: Binnen 20 werkdagen na ontvangst volgt een inhoudelijke reactie, eventueel
met voorstellen tot herstel of verbetering. Indien meer tijd nodig is, wordt de klager
hiervan tussentijds op de hoogte gebracht.
• Oplossing van het probleem of herstelmaatregel
• Verbetering van interne processen
• Indien nodig: doorverwijzing naar een externe bemiddelingsinstantie
DYZO engageert zich om klachten onbevooroordeeld te behandelen en zonder nadelige gevolgen voor
de klager.
Op basis van de geregistreerde klachten worden jaarlijks verbeteracties overwogen en, indien nodig, doorgevoerd.
Ma - vrij: 9.00 u. tot 12.00 u. via 02 897 22 80 of via info@dyzo.be