Hoe contacteer je ons?

 
Help ons helpen : Iedere maand komen ongeveer 200 nieuwe hulpvragen bij ons binnen. Met jouw hulp kunnen we iedereen de nodige kwaliteit en aandacht bieden.
Wie ons belt houdt best volgende gegevens bij de hand : je KBO of BTW nummer, een overzicht van je schulden, een beknopte omschrijving van je dringendste vraag.
Wie ons voor de eerste keer opbelt zal een aantal vragen krijgen en die antwoorden worden geregistreerd, zodat we je later kunnen contacteren en dan niet alles opnieuw moeten vragen.
De adviseur van dienst zal je dringendste vraag onmiddellijk beantwoorden als de daarvoor noodzakelijke informatie voorhanden is. Wil je een huisbezoek of is je probleem te ingewikkeld voor een snelle oplossing, lees verder. Wie ons de volgende keer belt, zal naar zijn of haar dossiernummer gevraagd worden. Dyzo dankt je voor die bijdrage aan onze efficiëntie.
 
Deze dienst is kosteloos voor wie er beroep op doet, maar er zijn wel voorwaarden.
  1. Lees in volgende link : Wat je van dyzo mag verwachten ?
  2. Om een goede oplossing uit te werken hebben we voldoende medewerking van de ondernemer in kwestie nodig. Zonder informatie over jouw situatie kunnen we niets voor je doen.  Je wint trouwens heel wat tijd als je probleem al beschreven is op onze vragenlijst. Daarvoor dient onze hier downloadbare vragenlijst. Je kunt dat tekstdocument invullen met een tekstverwerker zoals "Word" van Microsoft.

Verzenden kan :

  • per e-mail op info@dyzo.be
  • per brief gericht naar Dyzo: Willebroekkaai 37 te 1000 Brussel

(Om technische redenen is Dyzo sedert 1/1/2016 niet langer per fax bereikbaar.)

Tussenpersonen kunnen bij ons consult inwinnen als ze zich houden aan een kosteloze dienstverlening aan hun cliënt en aan voormelde voorwaarden. Kandidaat-vrijwilligers sturen ons geen vragenlijst, maar wel een motivatiebrief en cv. Wil je Dyzo op een of andere manier steunen ? Laat gewoon iets weten per mail of telefoon.

Openingsuren. Dyzo is bereikbaar op het kosteloze telefoonnummer 0800 / 111 06. Ook wie belt kan gevraagd worden een vragenlijst in te vullen.

Elke werkdag beantwoorden Dyzo-adviseurs je telefonische oproepen. Die medewerkers wisselen elkaar af. Dyzo is telefonisch bereikbaar als volgt :

  • Maandag van 9 uur tot 12 uur en van 13 u 30 tot 16 uur
  • Dinsdag van 9 uur tot 12 uur
  • Woensdag van 9 uur tot 12 uur en van 13 u 30 tot 16 uur
  • Donderdag van 9 uur tot 12 uur en van 13 u 30 tot 16 uur
  • Vrijdag van 9 uur tot 12 uur

Om je zo goed mogelijk te dienen met onze beperkte middelen werkt Dyzo dus 2 namiddagen per week achter gesloten deuren.

Opgepast: Op 26 mei 2017 is Dyzo uitzonderlijke telefonisch niet beschikbaar.

Sluitingsdagen :

  • Paasmaandag 17/4/17
  • Dag van de arbeid maandag 1/5/17
  • Hemelvaartsdag donderdag 25/5/17
  • Pinkstermaandag 5/6/17
  • Vlaamse feestdag dinsdag 11/7/17
  • Nationale feestdag vrijdag 21/7/17
  • OLV hemelvaart dinsdag 15/8/17
  • Allerheiligen woensdag 1/11/17
  • Vervanging wapenstilstand maandag 13/11/17
  • Kerstmis  maandag 25/12/17
  • 2e kerst dinsdag 26/12/17

Hoe bereid je je best voor op je eerste gesprek met iemand van Dyzo ?

Kijk eens na wat je zelf kunt doen en wat Dyzo voor jou kan doen.

Download hier onze tips voor eerste (zelf-) hulp aan ondernemers in moeilijkheden

Klik door naar de officiële gegevens van Dyzo vzw (om hen een factuur aan te bieden bijvoorbeeld)

Is je vraag beperkt tot een puur juridisch probleem dan kan onze juridische helpdesk je misschien vooruit helpen.

Wat mag je van Dyzo verwachten ?